کد مطلب: 28804

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

هشدار هواشناسی درباره بارش‌های سیل‌آسا در کشور | مازندران سیلابی می‌شود‌ | آژیر خطر بصدا درآمد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل همچنین مناطقی از آذربایجان شرقی بارش پراکنده خواهیم داشت.

هشدار هواشناسی درباره بارش‌های سیل‌آسا در کشور | مازندران سیلابی می‌شود‌ | آژیر خطر بصدا درآمد

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اردبیل، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، ارتفاعات شرقی تهران، فردا و دوشنبه نیز علاوه بر این مناطق در برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، البرز، تهران و قزوین بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، برخی مناطق گیلان و چهارشنبه نیز در برخی مناطق شمال غرب،‌گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک روی می‌دهد.

شدت بارش‌های امروز در شمال اردبیل و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یکشنبه در گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی است.

فردا و روز دوشنبه دما در غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

فردا نیز در جنوب غرب کشور و استان‌های قزوین، البرز، تهران و دوشنبه تا چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی شده است. روزهای یکشنبه خلیج‌فارس و یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج است.

به گزارش تسنیم، امروز آسمان شهرهای زیارتی عراق صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است. بیشینه دما شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا طی امروز به ترتیب 43 درجه، 44، 41 و 41 درجه خواهد بود.

بیشینه دمای شهرهای شلمچه، چذابه و مهران نیز به ترتیب 46 درجه، 46 و 43 درجه پیش‌بینی شده است. 

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل همچنین مناطقی از آذربایجان شرقی بارش پراکنده خواهیم داشت.

همچنین امروز با پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت برای شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل هشدار نارنجی صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفرهای بین شهری احتیاط کنند.

همچنین روز یکشنبه با تقویت مجدد جریان‌های شمالی در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و مناطقی از خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان غربی رگبار و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

خبر مهم برای مسافران شمال | مازندران سیلابی می‌شود‌

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: آب‌گرفتگی وجاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها حاصل عبور جریانات خنک و مرطوب شمالی است.

سید‌محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار جوی سطح زرد هواشناسی اظهار داشت: رگبار باران طی دو روز آینده ‌بیشتر نقاط استان را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: با شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بعدازظهر یکشنبه 19 شهریور تا بعدازظهر دوشنبه 20 شهریور 1402 بارش باران و در برخی از ساعات روز بارش به صورت رگبار باران را خواهیم داشت.

رضوی با بیان اینکه  وزش باد شدید، رعد و برق و کاهش محسوس دما بین 6 تا 12 درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود خاطرنشان کرد: در ارتفاعات وضعیت هوا مه‌آلود پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌‌های کم مقاوم پیش‌بینی شده و از مسافران درخواست می‌شود در محورهای کوهستانی استان با احتیاط رانندگی کنند.

رضوی رعایت احتیاط لازم و عدم اسکان درکنار رودخانه‌ ها و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات را خواستار شد و ادامه داد: مقاوم‌سازی سازه‌‌های کم‌مقاوم پیشنهاد می‌شود.

وی با پیش‌بینی هفت روزه وضع هوای  مازندران خاطرنشان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی وضعیت جو استان مازندران از روز شنبه 18 تا جمعه 24 با نوسانات ابری پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه 18 شهریور هوا صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده بوده و در یک‌شنبه 19 شهریور صاف تا نیمه ابری از بعد از ظهر ابری همراه با وزش باد شدید از سمت غرب استان با بارندگی و رعد و برق همراه است.

این مسئول با تاکید بر اینکه دو‌شنبه 20 شهریور هوای استان ابری و در ارتفاعات مه آلود همراه با وزش باد، بارندگی و کاهش دما پیش بینی می‌شود خاطرنشان کرد:هوا از بعد از ظهر به تدریج با کاهش ناپایداری همراه بوده و در سه شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما، در غرب استان گاهی با افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

رضوی افزود: در چهارشنبه  هوا صاف تا نیمه ابری از اواخر روز همراه با وزش باد و  افزایش ابر در غرب با رگبار پراکنده خواهیم داشت و از اواخر هفته هوای نیمه ابری گاهی افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد را پیش بینی می‌کنیم./ تسنیم

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی