کد مطلب: 28594

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

خیزش گرد و خاک در کشور | هشدار مهم هواشناسی برای این استان ها | منتظر ورود طوفان باشید

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: رگبار و رعدوبرق برای هفت استان کشور در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی برای دو روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

خیزش گرد و خاک در کشور | هشدار مهم هواشناسی برای این استان ها | منتظر ورود طوفان باشید

فریبا گودرزی» درباره وضعیت آب هوا و شرایط جوی امروز جمعه دهم شهریورماه و روزهای آتی گفت: برای دو روز آینده در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های مازندران، غرب سمنان، تهران و البرز و همچنین ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه نیز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات زاگرس مرکزی این بارش‌ها ادامه دارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: برای چند روز آینده در بخش‌هایی از مرکز و نوار شرقی کشور افرایش سرعت وزش باد در نواحی مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل توفان گردوخاک پیش‌بینی کرد.

گودرزی گفت: تهران امروز بعدازظهر در برخی ساعات وزش باد را تجربه می‌کند و در ارتفاعات استان نیز در ساعات شب بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

«صادق ضیاییان» امروز در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضع هوا گفت: افزایش شدت باد امروز در ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، قم، مرکزی، نیمه جنوبی تهران، البرز، اصفهان، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته وی این شرایط فردا (چهارشنبه) در لرستان، مرکزی، قم، البرز، تهران، قزوین، شرق سمنان، کرمانشاه، گلستان، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز ادامه دارد و روز پنج شنبه به شمال سیستان و بلوچستان و شرق سمنان کشیده می‌شود.

وی درباره اخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی نیز گفت: بارش‌ها به شکل رگبار باران که با باد نسبتا شدید همراه است امروز در آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، ارتفاعات استانهای البرز و تهران، ارتفاعات خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا هم در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات استانهای زنجان، قزوین، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، تهران و البرز به شکل رگبار و رعدو برق بارندگی خواهیم داشت و دمای هوا در پایتخت نیز رو به کاهش است

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا بعد از ظهر سه شنبه در منطقه است بر همین اساس آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

دادرس با بیان اینکه از اواخر عصر فردا دمای هوا تدریجی ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، افزود: از بعد از ظهر سه شنبه به تدریج با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار و خنک به منطقه، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن، کاهش دما، بارندگی گاهی رگباری و شدید، وزش باد برخی مناطق شدید، رعد و برق و احتمال تگرگ تا صبح پنجشنبه فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی جوی و کشاورزی در گیلان خبر داد و گفت: این هشدار از عصر فردا سه شنبه آغاز و تا اواخر چهارشنبه ادامه دارد که لازم است کشاورزان در بخش‌های مختلف تمهیدات لازم را بیاندیشند و مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه هشدار سطح زرد دریایی نیز طی این ایام صادر شده است، ادامه داد: وضعیت دریا از فردا مواج و برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی